Ana sayfa İnceleme Blue Fire İncelemesi

Blue Fire İncelemesi

48

Blue Fire, Dark Souls, The Legend of Zelda ve 3D platformun ilgi çekici bir karışımıdır, ancak potansiyeli cila eksikliği nedeniyle boşa harcanmaktadır.

Yenilikçi ve dönüm noktası olan video oyunu serileri söz konusu olduğunda, FromSoftware’ın Dark Souls ve Nintendo’nun The Legend of Zelda’sını yenmek zor. Geliştirici ROBI Studios’tan Blue Fire, hem Dark Souls’tan hem de The Legend of Zelda’dan ilham alıyor ve kopyacılığa karşı iyi bir önlem için karışıma bir miktar 3D platform atılıyor.

Zelda ve  Dark Souls’u karıştırmak şaşırtıcı derecede iyi çalışıyor ve bazı Zelda hayranları yüksek zorluk nedeniyle kapatılabilirken, diğerleri Blue Fire’ın Zelda formülüyle nasıl farklı bir şey yaptığını takdir edecekler. Ne yazık ki, oyunun tam potansiyeline ulaşmasını engelleyen ciddi bir cila eksikliği var.

Hem Zelda hem de Dark Souls oyunları yüksek kaliteli, son derece cilalı bir çalışma olarak biliniyor, ancak Blue Fire için aynı şey söylenemez. Blue Fire, Nintendo Switch’te uzun yükleme sürelerinden muzdarip ve oyunla ilgili bu yükleme sürelerini özellikle ağırlaştıran şeyler var. Örneğin, oyuncuların yeni bir alana açılan bir kapı gördükleri birçok durum vardır, ancak bu kapıdan geçtikten sonra, diğer tarafta kesinlikle hiçbir şey yapamayacaklarını keşfederler. Bu, kapıdan geçmek için uzun bir yük perdesi boyunca oturmak ve ardından önceki alana dönmek için tekrar oturmak anlamına gelir.

Blue Fire

Blue Fire’daki Orbs, Dark Souls’taki ruhlara eşdeğer, oyunun birincil para birimidir ve oyuncular bunları yükseltmeleri satın almak için kullanır. Oyuncular ayrıca hemen büyük bir küre akışı elde etmek için tüccarlara satabilecekleri cevherleri toplayabilirler, ancak her tüccar cevher satın almaz. Bunun anlamı, cevher satın alan tüccara hızlı seyahat etmek, bir yükleme ekranında oturmak, cevherleri satmak, önceki kaydetme noktasına geri dönmek, istenen ürünü satan tüccara hızlı gitmek ve başka bir yükleme ekranından geçerek yapmak gibi uzun işlerdir. Oyuna gerçek bir zorluk eklememeleri gerçeği – oyuncuları geri adım atmaya, yükleme ekranlarından geçmeye ve zamanlarını harcamaya zorlar.

Blue Fire’daki yükleme ekranlarını içeren en korkunç sorun, kayıp küreleri geri almak için kişinin cesedine dönmeye çalışırken ortaya çıkıyor. Bazen, bir yükleme ekranı karakterimizi cesedinden ayırırsa, ceset artık orada olmayacak ve küreler sonsuza dek kaybolacaktı. Bu çok nadiren oldu, ancak bu tamircinin çalışmasının ne kadar önemli olduğu düşünüldüğünde, bunun olması oldukça ciddi bir sorundur. Kabul edildiğinde, cesedin neden düzgün görünmediğine dair başka bir açıklama olabilirdi, ancak yükleme ekranı ortak payda gibi görünüyordu ve bu, potansiyel oyuncuların farkında olması gereken bir sorun ne olursa olsun.

Blue Fire

Blue Fire’ın cila eksikliğinin kanıtı oyunun başka yerlerinde de görülüyor. Oyuncuların oyunda geçirdikleri süre boyunca fark edecekleri çok sayıda yazım hatası ve yanlış yazım var ve aynı zamanda çökmelerle de boğuşmak zorunda kalacaklar. Oyun ayrıca bazen belirli alanlarda kare hızı sorunları ile mücadele ediyor, Temple Gardens alanı sağlam bir kare hızını korumakla ilgili en büyük soruna sahip. Bu, çok fazla hassasiyet gerektiren bir oyunda özellikle sinir bozucu, ancak neyse ki bu kare hızı sorunları yalnızca belirli alanlarda görülüyordu.

Oyuncular genellikle bu yeni yetenekleri Blue Fire’ın zindanlarında elde ederler ve bu, oyunla ilgili en iyi şeydir. Blue Fire’ın zindanları harikadır ve dürüst olmak gerekirse, oyuncular bir tanesine ulaşmak için mücadele etmeyi başardıklarında oyunu bırakmak zordur. Onlarla ilgili tek hayal kırıklığı yaratan şey, sonunda boss dövüşleri. Blue Fire’da bossları yenmenin de büyük bir ödülü yok çünkü oyuncular yeni yeteneği zindanda daha erken kazanıyorlar.

Blue Fire artık PC ve Nintendo Switch için çıktı.

Daha fazla içerik için tıklayın

Bizleri sosyal medya üzerinden takip edebilirsiniz!