Ana sayfa Raporlar 2018 GLOBAL OYUN SEKTÖRÜ RAPORU

2018 GLOBAL OYUN SEKTÖRÜ RAPORU

2018 Global Oyun Sektörü Raporu! Biliyorsunuz son 2 senedir sizlerle Türkiye Oyun Sektörü ile ilgili detaylı raporlar sunuyoruz. Gaming in Turkey ve Hubogi ekibi olarak 2018 yılı için de çalışmalara başladık ama bildiğiniz üzere saha araştırması uzun sürdüğü için 2018 yılı özel raporu Ocak sonu ya da Şubat ayı gibi hazır olacak paylaşıma.

887
2018 global oyun sektörü raporu
2018 global oyun sektörü raporu

2018 Global Oyun Sektörü Raporu! Biliyorsunuz son 2 senedir sizlerle Türkiye Oyun Sektörü ile ilgili detaylı raporlar sunuyoruz. Gaming in Turkey ve Hubogi ekibi olarak 2018 yılı için de çalışmalara başladık ama bildiğiniz üzere saha araştırması uzun sürdüğü için 2018 yılı özel raporu Ocak sonu ya da Şubat ayı gibi hazır olacak paylaşıma.

O yüzden ara ara global araştırmaları da Türkçe’ye çevirip yorumlarımızla sizlerle paylaşacağız. Böylece her an oyun sektörü ile ilgili  istediğiniz detaylı rapor ve bilgilere ulaşabileceksiniz.

Newzoo‘nun 2018 Dünyada Oyun Sektörü kısa raporuna geçmeden önce daha önceki raporlarımıza aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2016

Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2017

Gelelim Newzoo’nun 2018 Global Oyun Sektörü Raporu detaylarına;

2018 genel oyun sektörü raporu

Bölgesel olarak Newzoo’nun kırılımlarına baktığımızda sıralama şu şekilde;

  1. Asya ve Pasifik ülkelerindeki total ciro: 71.4 Milyar Dolar – %52
  2. Kuzey Amerika total ciro: 32.7 Milyar Dolar- %23
  3. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika total ciro: 28.7 Milyar Dolar – % 21
  4. Latin Amerika total ciro: 5 Milyar Dolar – %4

Burada özellikle Asya’da, mobil oyunların çok gelişmesi, altyapı ve dev firmaların yatırımları ile mobil oyun gelirlerinin katlanarak artması, Asya oyun pazarının bir önceki yıla göre %16 büyümesindeki en büyük etken.

 

2018 genel oyun sektörü raporu

Global Oyun Sektöründeki platform bazlı gelir dağılımına bakarsak;

  1. Mobil Oyunlar (Smartphone) total ciro: 56.4 Milyar Dolar – %41
  2. Konsol Oyunları total ciro: 34.6 Milyar Dolar – %25
  3. İndirilebilir ve Kutu Oyunlar total ciro: 28.6 Milyar Dolar – % 21
  4. Tablet Oyunları total ciro: 13.9 Milyar Dolar – %10
  5. Web Tabanlı Oyunlar total ciro: 4.3 Milyar Dolar – %4

Özellikle akıllı telefonların neredeyse herkesin elinde olması, yapımcı firmaların neredeyse tamamen mobil oyunlara fokuslanması ve mobil telefonlar sayesinde dilediğin yerde dilediğin zaman oyun oynayabilme olanağı kaçınılmaz olarak bu dominasyonu yarattı.

 

2018 genel oyun sektörü raporu

Ülkeler Bazında Oyun Gelirleri Sıralaması

1,386 milyar nüfusu ile Çin torpilli evet ve tabi ki gelir anlamında 1 numara. Özellikle ilk beşte Çin, Japonya ve Güney Kore’nin olması sadece nüfustan dolayı değil kişi başı harcamanın da bir çok bölge ve ülkeye göre çok daha yüksek olmasından dolayı.

 

Eğer daha detay merak eden olursa yukarıdaki slidelarda farklı ülkelerin cirolarını bulabilirsiniz.

 

2018 genel oyun sektörü raporu

İki kıta arasında kalan Türkiye’mizde ise Newzoo verilerine göre 2018’de total ciromuz 878 milyon dolar olarak gözüküyor. Bir önceki sene öngörümüz %7.1 büyüme idi yani ortalama olarak bizim de öngörümüz (ve ayrıca Statista raporlarına göre) bu yönde idi. Ama erken seçim, dolar krizi, zorunlu KDV eklentisi vs derken oyun sektörü de az da olsa nasibini aldı. Bunun ne gibi etkisi oldu şuan tam olarak bilemiyoruz ama önümüzdeki aylarda 2018 Türkiye Oyun Sektörü Raporunu bitirdiğimizde rakamlar doğru mu değil mi göreceğiz.

2018 Global Oyun Sektörü Raporu Kaynak: 

Newzoo 2018 Global Games Market Report Light