E-ticaret ve ödeme platformu Xsolla, Xsolla Capital’i bağımsız oyun geliştiriciler destek ve yatırım için 30 milyon dolar kaynakla kurdu. Los Angeles merkezli şirket, yapımcılara oyunlarını bitirmek ve piyasaya çıkarmak için gerekli parayı verecek ve oyun çıktıktan sonra oyunların satışı üzerinden kar payları alacak.
Xsolla Capital ayrıca yapımcılara Xsolla’nın endüstriyel networküyle sektöre girişlerini, teknolojilerin kullanımını, global erişim ve derin pazarlama uzmanlığı destekleri verecek. Xsolla’nın CEO’su ve kurucusu Aleksandr Agapitov, Xsolla Capital’in kurulmasıyla ilgili ” Her zaman oyunlar konusunda bir şeyler yapmak istiyordum ve oyun endüstrisine karşı duygusal bağlarım var. Sonunda bir yolunu bulup hep oyunlarla yol alacağız hem de ufak, bağımsız oyun yapımcı ve yayıncılarıyla başarılar kazanacağız. Xsolla Capital’in kurulmasından dolayı mutluluk duyuyorum” diyor ve ekliyor “Xsolla Capital ile işbirliğine giden bağımsız oyun yapımcıları hem endüstriyi değiştirecek yapımlarına kaynak sağlamış olacaklar hem de oyunlarıyla ilgili hedef kitlelerine ulaşmış olacaklar. Dönüşünde ise yatırımcılar oyunla ilgili başarıya ortak olacak ve endüstri için niş oyunlarla büyümeye yardımcı olacak.”
Minecraft gibi beklenmedik bağımsız başarılar – 2011’den beri 100 milyon kopya oyun satışı, oyun pazarında 2016 itibariyle 100 milyar dolarlık gelir – pazar değerini gelecek 3 yılda % 6 ile 8 arasında yükseltecek. Xsolla Capital geniş bir alanda bağımsız oyun yapımını ve kendi oyununu yayınlayan sektörü hedefleyecek.
Kaynakla birlikte tüm yapımcılar Xsolla’nın servisleri olan kullanıcı kazanımı, ödeme çözümleri, oyun içi dükkan yapma ve yönetme, fraud koruması, tüm yılı kapsayacak şekilde müşteri destek depatmanı kullanımı, dünyayı kapsayacak şekilde pazarlama ve derinlemesine data analizine sahip olacaklar. Agapitov son olarak Xsolla’nın 2006’da Rusya’da kurulduğunu ve tüm oyun yapımcılarını dünyanın neresinde olursa olsun desteklemeyi düşündüklerini söylüyor. “Oyun yapımcılarına bir fırsat sunarak kafalarındaki oyunu yapabilme vizyonlarını yaratma ve bu oyunları yayınlamaları konusunda bir kaynak sağlayarak, gerek pazarlama, gerek kullanıcı kazanımı, gerekse datayı analiz etme konularında onlara destek vereceğiz. Umuyorum ki hem yatırımcılar hem de yapımcılar için bu iş modeli özel olur ve beklenen sonuçları ortaya çıkarır.”