Ana sayfa Röportajlar Türk Oyun Sektörü Röportajları – Abyss Gameworks – Tolga Öztürk

Türk Oyun Sektörü Röportajları – Abyss Gameworks – Tolga Öztürk

306
Türk Oyun Sektörü Röportajları – Abyss Gameworks Tolga Öztürk
Türk Oyun Sektörü Röportajları – Abyss Gameworks Tolga Öztürk
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

Türk Oyun Sektörü’nün nabzını tutan Hubogi’de ilgiyle takip edilen röportaj serisi devam ediyor. Bu seferki konuğumuz PC Oyun yapımcısı Abyss Gameworks. Türk geliştiriciler tarafından kurulan Abyss Gameworks şu aralar Tartarus’un çıkış heyecanı ile meşgul. Bu meşguliyet içinde bir ara yakaladık ve aklımızdaki soruları Abyss Gameworks’ten Tolga Öztürk’e ilettik. Kendisine samimi ve rahat cevaplarından dolayı teşekkür ediyor, sizleri Abyss Gameworks ve oyunları Tartarus sohbeti ile baş başa bırakıyoruz.

Hubogi: Tolga merhaba, öncellikle röportaj teklifimizi kabul ettiğin için, o kadar işin arasında, teşekkür ediyoruz :). Okuyucularımız için bize biraz kendinden bahseder misin?

Tolga Öztürk: Asıl röportaj teklifiniz için ben teşekkür ederim. Herkese merhaba, kendimden kısaca bahsetmem gerekirse; 1991 Ankara doğumluyum. İlkokul ve lise hayatım Ankara’da geçti. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği eğitimi aldım. 5 yıldır oyun sektöründeyim. Bu işe üniversitede öğrenciyken başlayarak sektöre atıldım. Organizatörlük, topluluk yöneticiliği derken birçok tecrübem oldu ve en sonunda oyun geliştiricisi olmaya karar verdim. 2 yıldır da bu sektörde arkadaşlarımla birlikte çalışıyoruz.

TARTARUS - ABYSS GAMEWORKS - TOLGA ÖZTÜRK
Tolga Öztürk

Hubogi: Abyss Gameworks nasıl doğdu, nasıl gelişti bize anlatır mısın?

Tolga Öztürk: Abyss Gameworks ekibi, bir grup oyun severin bir çatı altında birleşmesi ile ortaya çıktı. Daha önce çalıştığımız bir şirkette tanışık olduğumuz Kemal Günel, Sertaç Ogan ve Hüsamettin Yüzer ile ortak hayallerimizin peşinde koşma fikriyle başladı. Şirketten memnun olmayışımız nedeni ile ayrılmamızla hikayemiz başladı ve 1 yılı aşkın bir süredir de mükemmel bir şekilde devam ediyor.

Hubogi: Biraz da oyundan bahsedelim. Tartarus fikrinin ortaya çıkma hikayesini bize anlatır mısın?

Tolga Öztürk: Tartarus fikrinden ziyade, önce ekibimizdeki her bireyin kafası bambaşka çalıştığı için üretilen çok farklı fikirlerden bahsedeyim biraz. Şirketten bir oyun yapma fikri ile ayrıldık ve herkesin kafasında çok farklı projeler vardı. Hangisini seçmemiz konusunda karar verirken ise zaman, kitle ve oyun türü etkili oldu. Ekibimizin Lead 3D Artist’i Kemal Günel’in yarattığı dünyaya hepimiz balıklama daldık diyebilirim. Evren Alien konseptine yakındı ve bilim kurgu öğeleri de olunca hepimiz için kaçınılmaz bir hale geldi.

Hubogi: Abyss Gameworks’teki çalışma arkadaşlarından bahseder misin? Nasıl bir görev dağılımı var?

Tolga Öztürk: Biz aktif olarak home office çalışan 4 kişiyiz. Ekibimizin içerisinde oyunu meydana getiren 2 kişi var. Kemal Günel daha önce bahsettiğim gibi Lead 3D Artist. Ekibimizin en tecrübelisi Kemal. Onun bilgi ve tecrübesi oyunumuzun geliştirme aşamasını son derece olumlu yönde etkiliyor ve her şey rayına oturmuş şekilde ilerliyor diyebilirim. Sertaç Ogan ise Gameplay Programcımız.  Ekibimizin en genç elemanı olmasına rağmen oyun resmen Sertaç’a emanet. Çok başarılı, öğrenmeye aç ve yenilikçi bir arkadaşımız. Kendisi aynı zamanda Unreal Engine 4’ün Türkiye’de resmi olarak meet-uplarını düzenleme yetkisi verilmiş tek kişi. Bu ünvan, başarıları sonucunda Epic Games tarafından kendisine teklif edildi. Bizim de güvenimiz tam. Hüsamettin Yüzer ise pazarlama üzerine çalışıyor. O da dijital pazarlama üzerine Türkiye’nin en büyük bilişim şirketinde çok önemli kişilerle kafa kafaya çalışmış ve tecrübe edinmiş bir ekip arkadaşımız. Oyun çıkmadan önce ve sonrası için pazarlama stratejilerinin kurulması ve yönetilmesi ile tamamıyle kendisi ilgileniyor ve bu işi hakkını vererek yaptığına canı gönülden inandığım bir arkadaşım.  Ben ise bildiğiniz üzere İş Geliştirmeden sorumluyum. Potansiyel iş ortaklıklarını kovalamak, oyun geliştirme sürecinin analizini ve pazarlama konusunda da Hüsamettin ile strateji geliştirme rollerini üstleniyorum.

TARTARUS - ABYSS GAMEWORKS - TOLGA ÖZTÜRK
Tartarus oyunundan bir ekran görüntüsü

Hubogi: Abyss Gameworks’ün gelecek planları neler, Tartarus’tan sonrası için fikirler, planlar var mı?

Tolga Öztürk: Bunun için önce Abyss Gameworks’ün amacından bahsetmem gerek. Biz daha önce yatırım alarak çalışmış şirketlerin çalışma şekillerini gördük ve bu şekilde çalışmama kararı aldık. Ekip olarak çıkaracağımız ilk oyunumuzda hiçbir bütçemiz olmadan, tamamen evde geliştirerek nereye kadar gidilebileceğimizi göstermek istiyoruz. Yurt dışında bunun örnekleri varken neden ülkemizden de bu tarz örnekler çıkmasın? Türkler olarak biraz geleneksele kaçmayı seviyoruz. Bunu anlayışla karşılıyorum, çünkü bizim ülkemizdeki yaşam koşulları aşikar. İnsanlar üniversite okurken hemen bitirmeliyim kaygısında, bitirince iş bulma kaygısında, iş bulunca da yuva kurma kaygısında. Bu böyle uzayıp gidiyor. Hal böyle olunca, insanlar girişimci olsa bile yaratıcılığını ve arzusunu yukarıda saydığım nedenlerden dolayı bu süreçte yitirebiliyor. Eğer ilk projemizde başarılı olursak (ekip olarak ilk), elde ettiğimiz başarıya göre yeni projeler ve farklı planlarımız var. Fikir olarak Tartarus’un dışında da bir yığın fikrimiz var elbet ve konsept olarak 2. proje de şimdiden hazır diyebilirim. Ama tabii öncelikle Tartarus’u piyasaya çıkartıp satış süreçlerini yönetmekle ilgili bir yığın işimiz var. Proje bitince şimdi ne yapacağız deme gibi bir lüksümüz zaten yok. Bu sürekli işleyen bir süreç ve biz de sürekli üretmeyi seven bir ekibiz. Bakalım zaman ne gösterecek hep birlikte göreceğiz.

Hubogi: Tolga, seninle GameX’te görüşme fırsatı bulmuştuk. Ekibin diğer üyelerinin de Abyss haricinde ilgilendikleri işler var mı?

Tolga Öztürk: GameX Fuarı, benim, ekip arkadaşlarımın da desteğiyle yine İş Geliştirme Yöneticisi olarak çalıştığım ve severek yaptığım bir iş. Üniversiteye ilk geldiğim zamanlar bu fuarı gezdiğimde adeta büyülenmiştim. Hayranı olduğum fuarı organize etmek benim hayallerimden biriydi ve gerçek oldu. Bunun dışında, öncelikle hepimizin aklında Tartarus var. Dönem dönem farklı işlerde çalışan başka arkadaşlarımız da oldu tabi. Oyun sektörüne gerçekten çok fazla ilgi var. Bu yüzden önümüze de gerçekten çok fazla proje teklifleri/iş teklifleri de geliyor. Fakat şu an bütün ekip tamamen Tartarus’a kanalize olmuş durumda.

TARTARUS - ABYSS GAMEWORKS - TOLGA ÖZTÜRK
Abyss Gameworks Ekibi

Hubogi: Türkiye’de oyun sektörüne girmek isteyen, gerek sektörel anlamda sizi, Abyss Gameworks’ü takip eden ve oyunlarla ilgilenen genç girişimcilere neler tavsiye edersiniz?

Tolga Öztürk: Öncelikle ne yapmak istediklerine iyi karar vermeleri gerekiyor. Çok fazla heyecanlı insan var ama ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bu durum, kendi mesleki yönelimleri anlamında da  geçerli, ortaya çıkaracakları ürün anlamında da. Bir şeyin en iyisini yapmak her zaman hedef olmalı ama herkesin bir sınırı var ve mühim olan bu sınırları keşfedebilmek. Bu da çok araştırarak olacak bir şey. Biz oyun geliştirme anlamında yeni yeni hareketlenmelerin olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Dolayısıyla hali hazırda bağımsız oyun geliştiren yabancı stüdyoları yakın takibe almakta fayda var. Hatta iletişime geçin ve aklınıza takılanları insanları çok da sıkboğaz etmeden sorun, çekinmeyin. Sizleri anlayacaklarına şüphem yok, çünkü çok yakın bir zamanda onlar da aynı yollardan muhtemelen geçmiştir. Tavsiyeler duruma göre değişeceğinden bireysel olarak gelip sormalarını da ayrıca tavsiye ederim =)

TARTARUS - ABYSS GAMEWORKS - TOLGA ÖZTÜRK
Abyss Gameworks Ekibi

Hubogi: Türkiye’de böyle bir oyun geliştirebilmek için geçilmesi gereken bir eğitim var mı? Bu şekilde oyun geliştirmek isteyenler nasıl eğitimler almalı? Bu işin başı üniversite mi yoksa içinde bir şeyler kıpırdayan herkes belli programlarla kendini eğitip bu işe dalabilir mi?

Tolga Öztürk: Üniversite eğitimi kesinlikle çok önemli. Ben oyun geliştirme hayalleriyle Bilgisayar Mühendisliği kazanmış ve hayal kırıklığına uğramış biri olarak bunu söylüyorum. Okul her ne kadar eğitim sistemini beğenmesem de bana çok şey kattı bunu inkar edemem. Oyun geliştirmenin birçok farklı süreci ve parçası var. Siz hangi kısımda yer almak istiyorsunuz önce buna karar verin.Daha önce dediğim gibi meslekler bile kendi içlerinde yüzlerce dala ayrılırken sizin çok genel bir tanımla hedef koymanız kariyer hedeflerinizi saptıracak ya da kişisel gelişiminizi yavaşlatacaktır. O yüzden hedef koyarken mümkün olduğunca spesifik olun ki eğitiminizi de ona göre seçip kendinizi geliştirebilesiniz. Örnek vermek gerekirse ben Grafik Tasarımcı olacağım, oyun geliştireceğim demek yerine; ben oyunlardaki materyalleri/textureları tasarlayacağım ve bunda uzmanlaşacağım şeklinde bir hedef koymak daha yerinde olabilir.

Öte yandan da işi alaylı olarak öğrenmek var. Artık teknoloji çağında yaşıyoruz ve internet elimizin altında. İstediğimiz herhangi bir bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmak artık çok mümkün. İmkanları varsa sektörde işi öğrenmeleri kişiler açısından daha hızlı ve kalıcı olur. Ama bu tecrübeyi nereden edinecekleri de gerçekten çok önemli. Diplomayı gerçekten dert etmeyecekseniz ve işinizde iyiyseniz sizin için en azından belli bir yere kadar sorun teşkil etmeyecektir.

Hubogi: Bu röportajların klasik bir sorusu var; oyun sektörü dünyada hızla gelişen ve son dönemde sinema sektörünü bile geçen bir yapıya sahip. Sence Türkiye, oyun sektörüne global olarak baktığımızda nerede? Nasıl ilerlemeli?

TARTARUS - ABYSS GAMEWORKS - TOLGA ÖZTÜRK
Tartarus oyunundan bir ekran görüntüsü

Tolga Öztürk: Oyun sektörü hem Dünya’da hem Türkiye’de hızla gelişiyor. Türkiye’de, global pazarda rekabet eden çok başarılı kişiler ve stüdyolar var. Ayrıca yayıncı firmalar aracılığı ile pazara giren yabancı şirketler de bulunmakta. Bunlar sektör açısından sevindirici haberler. Özellikle bu kadar fazla genç nüfusun olduğu bir ülkede oyun sektörünün yaratacağı istihdamın ülkemize de katkısı büyük olacaktır. Bunun dışında devlet desteklerinin artması gerekiyor. Şu anda var ama yetersiz. Zamanla daha da iyi yerlere geleceğine şüphem yok. Başarılı işler ortaya çıktıkça bu sektöre bakışın da değişeceği kesin. Umarız bizim de buna katkımız olur.

Hubogi: Tolga, keyifli sohbet için öncellikle teşekkür ediyoruz. Türkiye’nin yeni PC oyunu Tartarus’a ve Abyss Gameworks’e başarılar diliyor, oyunun linkini okuyucularımızla paylaşıyoruz!

Tolga Öztürk: Asıl ben bu güzel sorularınız için size teşekkür ederim. 21 Kasım’da oyunumuz Tartarus’u OYUNDER’in “O da geliyo!” partisinde gelen misafirlerle oynamıştık. Umarım başarılı bir oyun olur. Duyurular için bizi takipte kalın yeter.

TARTARUS oyununa aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

http://store.steampowered.com/app/608530/TARTARUS/

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone