Ana sayfa Global Haberler PC Oyuncularının Donanım Alışkanlıkları Üretici Klişelerini Nasıl Eritiyor

PC Oyuncularının Donanım Alışkanlıkları Üretici Klişelerini Nasıl Eritiyor

424
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

Newzoo’da Ocak sonunda doğru Donanım Alışkanlıkları ile ilgili bir makale yayınlandı. Amerika’daki PC oyuncuları genelinde hazırlanan bu içerikte donanım üreticilerinin PC oyuncularını tek bir temel üzerinden görmemeleri gerektiği iki önemli oyun örnek verilerek açıklanmış. Bir tarafta güçlü bir sistem gereksinimi isteyen Battlefield 1, diğer tarafta Espor’un önemli oyunlarından League of Legends. Hubogi’de direkt makale çevirisi yapmaktansa genelen oyuncu alışkanlıklarını göz önüne aldığınızda bölge farketmeksizin yapılan Newzoo değerlendirmesini yorumlayarak sizlere iletmek istiyoruz.

Oyun endüstrisinde PC oyuncularını “hardcore oyuncular” adlı genel bir grup olarak görme eğilimi var. Son derece güçlü cihazlar üzerinde saatlerce yoğun bir şekilde oyun oynamak isteyen bir grup olarak görülüyorlar. Bununla birlikte, oyuncu türleri arasında ince bir ayrım var.

Klişe PC oyuncusu Donanım Alışkanlıklarıyla halen varlığını sürdürürken, bir grup da paralel şekilde grafiksel oyunlardan çok rekabeti içinde barındıran oyunları tercih ediyor.Bu durum çekirdek PC oyuncusu tanımını ikiye bölüyor ve pazar için fırsatlar çıkartıyor.

Bu noktayı kanıtlamak için, iki popüler PC oyunu için oyuncuların tercih ettiği donanımlar test edildi. Newzoo’nun PC Gaming Hardware Tracker‘ı kullanılarak Legends Legends (LoL) ve Battlefield 1 oyuncularının kullandığı PC’lerin özellikleri incelendi. Bu makaledeki görüşler, Overwolf‘un oyun içi uygulamalarını kullanan ve ABD’deki PC Oyuncuları üzerine odaklanan milyonlarca oyun meraklısının verilerini analiz etmektedir.

1- Grafik Kartları, CPU ve Ramler – Donanım Seçimleriyle Alışkanlıklara Göz Atıyoruz

Grafik konusunda Battlefield 1 oyuncuları LoL oyuncularına göre averajın üstünde seçimlere sahip. Daha güçlü ekran kartları Battlefield oyuncularının tercihi olmuş. Nvidia’ya ait high-end grafik kartları LoL oyuncularının seçimi gibi durmuyor. Battlefield oyuncularının %30’u, Nvidia’nın Geforce GTX grafik kartlarından birine sahip (970, 1070 ve 1080 serileri) %8.5’luk LoL oyuncusu Intel ve AMD kartlara yönelmiş.

Donanım Alışkanlıkları
Donanım Alışkanlıkları kapsamında Amerikan oyuncuları arasındaki GPU Kullanımı

CPU olarak incelediğimizde, Battlefield oyuncularının daha yüksek CPU’lara yöneldiğini görmek mümkün. Battlefield 1 oyuncularının %11.5’i, Intel Core i7-6700k CPU’ya sahipken LoL oyuncularında bu oran %4.9 olarak gözlemleniyor. LoL oyuncuları arasında en çok kullanılan CPU Intel Core i7-4790K olarak öne çıkıyor, Battlefield oyuncularında bu CPU’ya sahip olma oranı %8’lerde.

Donanım Alışkanlıkları
Donanım Alışkanlıkları özelinde Amerikan oyuncıları arasındaki CPU Kullanım oranları

Son karşılaştırma RAM’e göre yapıldı. Battlefield 1 oyuncuları RAM konusunda da agresif davranarak olağan dışı seviyelerde RAM’e sahip. %98’lik bir oranda 8GB RAM ve üstüne sahip Battlefield 1 oyuncularında 9GB RAM’e sahip olma oranı %72.

Bu üç başlık gösteriyorki, donanım alışkanlıklarında yüksek grafik kalitesiyle oyun oynamak isteyen oyuncular, resim kalitesindeki savaşlar için yüksek ekran kartlarını, aynı anda birden fazla işlem yapabilen CPU’ları ve oyunları hızlı oynayabilmek için de yüksek seviye RAM’leri bilgisayarlarında bulundurmak zorundalar. Özellikle Battlefield 1 gibi FPS oyunlarında belli ekran kartlarına ve cpulara yönelmek gerekli.

Bu durum tabii yapımcıların hitap ettiği kitleye göre de değişiklik gösterebiliyor. Dice, Battlefield 1’i üretirken, grafik kalitesinin önemini ön plana çıkararak oyuncuların güçlü bir bilgisayara ihtiyaç duymasını önemserken Riot, League of Legends’ın, F2P mekanikleri ve az animasyonlu bir oyun olmasını tercih ederek oyun içindeki rekabeti önemsiyor. LoL’ün 8 senelik bir oyun olması da doğrudan düşük konfigürasyonlu bilgisayarlarda çalışmasını sağlıyor. Bu da doğrudan GPU ve CPU’ların gücüne ve RAM’in oranına etki ediyor.

2) Masaüstü mü Dizüstü mü – 2 Farklı Tecrübe

Battlefield 1 ve LoL’ü birbirinden ayıran en önemli içerik bu oyunları dizüstünde ve masaüstünde oynayan oyuncuların rakamsal değeri. Her iki oyunda masaüstü bilgisayarlarda daha çok oynanmasına karşın LoL %27.7’lik bir oranda Amerikan oyuncusuyla dizüstü bilgisayarda buluşurken Battlefield 1’de bu oran %10.3’te kalıyor.

Dahası, LoL oyuncuları kitlesel pazara yakın dizüstü bilgisayar üreticilerinin dizüstü bilgisayarlarına doğru kayarken Battlefield 1 için spesifik özellikteki dizüstüler ön plana çıkıyor. Amerika’daki LoL Oyuncularının %21.4’ü üreticiler arasında lider konumda olan MSI markalı ürünleri tercih ederken %19.2’si Asus, %10.3’ü HP ve %8.6’sı Dell markalı ürünleri tercih eidyor. Battlefield 1 oyuncuları arasında ise %32’den fazla oyuncu MSI ürünlerini tercih ederken %26’dan fazlası Gigabyte ürünlerine yönelmiş, %6.6’sı ise Alienware markalı ürünleri tercih etmiş.

Bu durum bizlere donanım alışkanlıkları özelinden çıkarak donanım üreticileri için potansiyel iş fırsatlarıyla ilgili bir karar verme noktası yaratıyor. Battlefield 1 tarafından bakınca oyunun oyuncuları tatmin edici şekilde oynanabilmesi için masaüstü ile sınırlandırılıyor, fakat League of Legends açısından bakıldığında Free to Play özellikleriyle de pekiştirilmiş oyun, daha düşük spesifikasyonlarda çalıştığı için daha geniş bir kitleye de hitap edebiliyor. Buradan hareketle Espor için gerekli rekabet ortamı yaratan oyunlar, kitlelerini genele yaymak için daha düşük sistemli bilgisayarlarda çalıştırılmayı hedefliyor diyebiliriz.

3) Oyun Meraklılarını Bölümlere Ayırma ve Sonuçlar

Verilerden elde edilen ilk sonuç, PC oyun pazarında dikkate değer bir bölünme olmasıdır. PC oyuncusu klişe bir grup halinde varlığını sürdürürken, muadilleriyle aynı ama farklı standartlara sahip başka bir “çekirdek” grup ortaya çıkıyor.

LoL gibi rekabetin arttığı ve Esporun ön planda olduğu oyunların oyuncuları, grafik kalitesinden ödün verdiklerinde çok da memnuniyetsiz olmuyorlar, hatta bazı oyuncular oyun oynarken yayın da yaptıklarından, oyunlarının yüksek grafikli olması bu yayınların da akıcı şekilde yapılmasına engel olduğundan şikayet edebiliyor. Bu, grafik kartının kalitesine ve daha az ölçüde CPU’ya daha az önem verdikleri anlamına geliyor. Yine de, Esports meraklıları, özellikle yayıncı grup, bilinen bir markanın yüksek RAM seviyelerine sahip bilgisayarları arıyor. Bu sonuç, LoL oyuncularının neden %45’inin gaming dizüstü bilgisayarı bulunduğunu ve% 80’in 8GB RAM’den daha fazla bilgisayara sahip olduğunu açıklıyor.

Esports meraklılarının bu grubunun ortaya çıkması sonucunda, donanım alışkanlıkları PC alanındaki işletmeler, yaklaşımlarını piyasaya uyarlama konusunda çeşitli şekillerde alternatifler yaratmak zorunda kalıyorlar. Birincisi, geliştiricilerin bir bilgisayarın donanımını ne ölçüde genişletmeleri gerektiğini düşünmeleri gerekir. The Witcher 3, Battlefield 1 veya Elite: Dangerous gibi oyunlar, geleneksel PC oyuncularını kendi dünyalarına sokmak için grafiksel bir sadakat duygusuna güvenirken, çok oyunculu oyun hazırlayan geliştiriciler oyunlarının grafik yoğunluğunu azaltarak piyasaya sürmek zorunda kalıyorlar.

İkincisi, geliştiricilerin bu iki oyuncu kategorisi arasındaki ilişkiyi ve ikisi arasındaki ortak nokta olup olmadığını araştırmaları gerekiyor. Aralık ayı içerisinde, Amerika’daki LoL oyuncularının yaklaşık %30’unun, Battlefield 1’e mekanik bir benzerliği olan, ancak daha basit kontrollerle ve stilize edilmiş grafiklere sahip,  oynanışı daha kolay olan Overwatch oynadığı gerçeği, iki grup arasında ortak bir zeminin varlığını işaret ediyor. Bu, geliştiriciler için önemli bir fırsat sunuyor.

Üçüncü ve son olarak, donanım üreticileri, bu farklı kitlelerin ürünlerini yansıtırken ihtiyaçlarını anlamalılar. Özel bir “oyun bilgisayarı” inşa etmek birçokları için önemli bir adımdır, ancak Esports meraklılarının farklı ihtiyaçları için özel olarak tasarlanmış bilgisayarlar yaratmak gerçek bir pazar payı olabilir, büyük bir fırsat yaratabilir.

Kısacası, bir “core” oyuncunun PC’deki tanımı, oyun endüstrisinin doğası değiştikçe kademeli olarak parçalara ayrılıyor. Piyasadaki temel ürünlere sahip şirketler, bu değişime uyum sağlamalı ve sadece basitçe tek bir kitleye pazarlama yapmaktan kaçınmalı.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone