Ana sayfa Global Haberler Android Oyunlar İçin Alternatif Dağıtım Kanalları

Android Oyunlar İçin Alternatif Dağıtım Kanalları

Herkes bir mobil oyunu yayınlamanın en kolay yolunun Google Play ya da Apple App Store'dan geçtiğini bilir. Bunun sebebi, her yeni mobil aygıtın bu uygulama mağazalarından biri yüklü şekilde kullanıcıya ulaşması olarak görülüyor.

384
Android oyunlar için alternatif dağıtım kanalları
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

Herkes bir mobil oyunu yayınlamanın en kolay yolunun Google Play ya da Apple App Store’dan geçtiğini bilir. Bunun sebebi, her yeni mobil aygıtın bu uygulama mağazalarından biri yüklü şekilde kullanıcıya ulaşması olarak görülüyor.

App Store, iOS alt yapısında tekeli oluşturmuş durumda. App Store’dan başka iOS oyunlarının dağıtılma şansı yok. Fakat Android’te böyle bir sistem olmadığı ve dileyen her kullanıcının istediği gibi uygulamalarını, oyunlarını piyasaya kolayca sürebilmesi mümkün olduğu için, Android alt yapısı ile çalışmak çok daha kolaydır.

KANALLAR

Dijital içerik dağıtımının basitleştirilmiş bir planı vardır. Aşağıda da bunu detaylıca görebilirsiniz.

1- İçerik Toplayıcılar

İçerik Toplayıcılar, operatörler, uygulama mağazaları, aygıt üreticileri ve geliştiriciler arasında arabuluculuk yapan şirketlerdir.

Bir oyunun oyuncuya ulaşması için popüler olan 3 yol vardır. Bunlar; ön yükleme, abonelik ve bir kerelik satın almak.

Ön Yükleme: Bir oyunun hedef kullanıcının cihazında oyun açılmadan önce yüklnmiş olması anlamına gelir.
Abonelik: Belirli bir süre için sabit bir fiyat ile oyuna çok sayıda kullanıcı çekilebilir.
Bir kerelik satın alma: Oyuncunun, oyundaki karakterini geliştirmek için satın aldığı tek seferlik içerik olarak açıklanabilir.

Toplayıcılar sadece doğrulanmış içerik tedarikçileriyle çalışırlar. Toplayıcılarla çalışmak daha kolaydır. Onlara oyunu verdikten sonra, uygulama mağazaları ile yüzlerce sözleşme yapmak zorunda kalmazsınız.

2- Bir Kerelik Satın Alma: Platformlar, Bölgesel Mağazalar ve Paketler

Her ülkenin, kendi ana dilinde sunulduğu bölgesel uygulama mağazaları vardır.

Bölgesel yayıncılara da toplayıcılar aracılığıyla ulaşılmaktadır. Örneğin, İran’da Google Play’e erişim yok. Teknik olarak bakıldığında, Google Play’den oyun yüklemek mümkün fakat ödeme yapmak imkansızdır. İran’da bu işle ilgilenen büyük holdingler de bulunmaktadır. Bu holdingler aynı zamanda Farsça’ya yerelleştirme, pazarlama, PR, teknik destek gibi pek çok hizmeti de size sunarlar.

Mobil Paketler

Bir seferlik bir satın alma türü daha var, o da mobil paketler. Sabit bir fiyatla satın alınabilen ürünler olarak da görülmektedir. PC platformunda bunun en önemli temsilcisi Steam iken, indie oyunların para kazanmasını destekleyen Humble Bundle ve Groupess gibi siteler de var. Pazarlama desteği, reklam satın alma, sosyal medya hesaplarında duyuru gibi birçok alanda da oyunlarınızı destekliyorlar.

3- Operatörler ve Abonelikler

Telefon operatörleri tarafından sağlanan abonelik hizmetleri giderek daha popüler hale geliyor. Nominal bir fiyat karşılığında oyuncu, istediği uygulamaları ya da oyunları yükleyebiliyor. Bazı şirketler abonelik hizmetleri de oluşturuyor ancak operatörler aracılığıyla yine bunu hayata geçirebiliyorlar.

4- Ön Kurulumlar

Ön kurulumlara operatörler ve toplayıcılar aracılığıyla doğrudan ulaşmak mümkün. Tüm ön kurulumlar kural gereği bölgesel olmaktadır. Tüm ön kurulumlara operatörlerden ve agretatörlerden direkt ulaşılabilinir. Doğrudan iletişime geçmek, genellikle belirli bir telefon modeline önceden kurulum yapmakla ilgilidir. Operatörler arasında geçiş yapmak, daha çok sayıda telefon modelinde kurulum yapmanızı sağlar. Agregatörler,  oyunlara dayalı anlaşmalar yaparlar, verdiğiniz oyunla ilgili her şeyi operatörler ve üreticilerle birlikte organize eder ve oyun geniş bir yelpazede telefon modellerine yükleyerek pazara sunarlar.

Önemli Notlar;

1) Premium oyunları dağıtmak daha kolaydır. Oyun içi ödeme metodunu seçen oyunlar için kazanç daha zordur, her bölgenin alışveriş alışkanlıkları farklıdır ve bu nedenle çok fazla efor sarfetmek gerekir. Eğer elinizde iyi şekilde parasallaştırılmış F2P oyunu varsa, premiuma döndürmeden de kazanç sağlanabilir. Markette reklamlarla destekleyerek indirme sayılarını arttırıp oyunun kar etmesini sağlayabilirsiniz. Ama bunun yanında premium oyunlarla çalışmak daha rahattır, hem hızlı şekilde oyuncuya ulaşır hem de fazladan bir destek bütçesine ihtiyaç duymaz.

2) Alternatif dükkanlar için ödeme ve istatistik toplayan sistemleri kullanabilirsiniz. Farklı projeler farklı oyun motorları kullanır ve bazen SDK’lar oyunlarla çok zor uyum sağlar. Oyun içi satın almalar bölgesel bir uygulama mağazasıyla bağlantılı olduğu için oyunun testleri doğrudan partner tarafından yapılır. Partner bir hata veya sorun bulduğunda doğrudan detaylı logları gönderir ve yapım ekibi düzeltmeleri yapar. Bu işlem bazı yerlerde haftalar alırken bazı yerlerde aylar sürebilir. Asgari garantili ödeme yapan ve SDK için ödeme yapan partnerler bulunabilir ama bunlar sayıca çok azdır.

3) Kar sağlamak uzun süren bir süreçtir. Sabırlı olmak gerekir. Bu nedenle agregatörler ve operatörler kendi operasyon sistemlerini kullanırlar. Veri toplama ve bunu dönüştürmeleri karışık bir durumdur ve buna göre raporları bazı gecikmelerden sonra ortaya çıkar. Oyununuzla aranıza koyduğunuz her aracı, istatistiklere ulaşmak için beklemeniz anlamına gelir. Raporlama süreci genelen 3 ile 6 ay arasında sürmektedir.

4) Tüm mağazaların kendi teknik özellikleri vardır ve uzlaşma sürecinde partnerler hataların ayıklanmasını ve temizlenmesini isteyebilirler. F2P oyunlar için bu durum çok önemlidir. Eğer oyununuz Android’in son sürümünü destekliyorsa ve 100mb’tan daha fazla değilse, nakit yükleme gerektirmiyorsa ve Avrupa dillerine çevrilmişse, Google mağazasından 4 ve üzeri derecelendirme alabilir ve platformun gerektirdiği minimum özelliklere sahiptir.

5) Eğer oyun Google Play’de yayınlandıysa bu iyiye işarettir. Bir proje için Google Play’de yayınlanmak başarı sayılabilir. Partnerler projeye ait tüm rakamları buradan takip edebilirler. İndirme/satın alma rakamları, derecelendirmeler ve yorumlar. Oyun için en önemli pozisyon Google Play ve App Store’larda ön plana çıkması olarak kabul edilebilir. Bundan sonra oyun farklı platformlarda sunulduğunda ona göre ayrıcalıklar alacaktır.

Sonuç:

Eğer bir oyununuz var ve Google Play ile App Store’da oyunu çıkardınız, ama beklediğiniz satış grafiğini yakalamadı, sakın pes etmeyin!

– Google Play ve App Store’dan bağımsız platformlar da mevcut, mutlaka deneyin!

– Yayıncılarla bölgesel mağazaları denemek oyun yapımcıları için başlangıç seviyesinde daha kolay hareketler kazandırabilir, eğer imkanınız varsa deneyin.

– Kanalları ön plana çıkarmak, Google Play’e oyunu atıp beklemekten daha yararlı sonuçlar verebilir.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone